|
Üdvözlet! Immáron két szerkesztő ügyködik azon, hogy jó cicceket teremtsen... Ha többet akarsz rólunk tudni ( Ayime és Secrape ) akkor látogass el a blogjainkra...
Ayime: www.ayime.blogol.hu
Secrape: www.dorry.blogol.hu
És ha ez még mindíg nem elég, akkor írjatok chaten, a vendégkönyvbe, vagy levelet... A további viszont látásra
Szerkesztők | |
|
|
|
Gyerekek akik kilógnak a sorból
secrape 2006.12.09. 17:08
Gyerekek, akik kilógnak a sorból!
Manapság egyre többet hallunk az ún. problémás gyerekekrõl, akik nem illenek be közösségbe. Hol másfajta tanulási szokásaikkal, hol eltérõ viselkedésükkel hívják fel magukra a figyelmet. Sokan közülük rendkívül magas intelligenciával rendelkeznek, átlagon felüli teljesítményre képesek, de csak akkor, ha a téma vagy egy személy felkelti érdeklõdésüket. Ennek hiányában teljes érdektelenséget mutatnak az iskola iránt. Nem tudják végigülni az órát, zavarják társaikat.
A pedagógusok hiperaktívnak, magatartászavarosnak, tanulási problémásnak nevezik õket. Mivel a személyiségük állandó problémát jelent környezetüknek, hamar elbizonytalanodnak. Önbizalom-hiányos, szorongó, félelmekkel teli gyermekekké vállnak. Az állandó idegi feszültség miatt immunrendszerük annyira legyengül, hogy egyre több betegség áldozatává válhatnak. A testi tüneteken túl az érzelmi sérülés - ami rendkívüli érzékenységükkel van kapcsolatban - devienciában, minden határon és ésszerû viselkedési korláton túli agresszivitásban vagy számos esetben önpusztításban (túlzott függõség, érzelmi válság, agresszivitás) nyilvánulhat meg. Nehezen találják helyüket a világban. Csak azt fogadják el, amit észérvekkel elmagyaráznak. Ha helytelenül viselkednek, nem a fenyítés a megoldás, hanem rávilágítani arra, miért nem jó az, amit tett. A bûn-tudatkeltéssel nem érünk el eredményt. Sok fiatal vagy már gyakorlott szülõ keseredik el, és érzi úgy, nem talál megoldást a problémára. Ezzel látszólag a kör bezárult. A szülõ tehetetlen, nem akarja elfogadni az iskola által felajánlott lehetõséget: a nevelési tanácsadót, a kisegítõ iskolát vagy rosszabb esetben a magatartásterápiát. Sokszor teljesen jogosan, hiszen luxus a 150-160-as intelligenciával rendelkezõ gyermeket kisegítõ iskolába küldeni csak azért, mert magatartásával kirí a közegbõl.
Az újkor gyerekei õk, akik jelenlétükkel sok mindent más keretbe akarnak helyezni. Azt szeretnék, hogy önmagukért szeressék és fogadják el õket, és ne a teljesítmény alapján. A hatalomelvûséget az egyen-rangúság váltsa fel (a gyerekektõl adott esetben sokat lehet tanulni), a folytonos korlátozás helyett némi szabadságot, önmaguk kibontakozására lehetõséget, több megtapasztalást igényelnek. A hagyományos nevelési-oktatási rendszer nem megfelelõnek tûnik. Mivel spirituálisan magas rezgésszámúak, kommunikációs eszközük a szeretet, s egyben a megoldás kulcsa is. Indigókék aurájuk alkalmassá teszi õket egyéb szellemi szintû kommunikálásra is.
Tekintve eme új jelenségre, nincs felkészítve sem a pedagógus, sem a szülõ. A probléma kezelésére speciális programban lehet szert tenni. Mindkét közegnek biztos változásra, változtatásra van szüksége. Meg-határozó a gyermeknek az anyával való kapcsolata, ill. az érzelmi kapcsolat. Sokszor a gyermek a viselkedésével akarja rákényszeríteni a szülõt, hogy nézzen szembe önmagával, hagyja a félelmeit; hogy vegye észre az élet szépségeit, s a mindennapokat próbálja könnyedebben élni, pozitív érzésekkel. Változtatásra szorul az eredményeket hajszoló oktatási rendszer is. Egyre nagyobb kihívás elé állítják ezek a gyermekek a pedagógust. Eltérõ tanulási szokásaik még nem jelenti azt, hogy taníthatatlanok.
Minél elõbb felismerjük e tünet együttest , annál könnyebb a kezelés. Ezért kiemelt szerepe van a terápiában az óvodáknak.
Ezek a gyermekek a köznyelv szerinti "indigógyerekek", akik a jövõt jelentik, tegyünk hát meg mindent értük!
levéve: www.indigogyerek.eu
| |
|
|
|
2025. Február
H | K | S | C | P | S | V | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 01 | 02 |
|
| | |
|
1. Életünk olyan, amilyenné gondolataink teszik!
2. Akinek látszunk, arról mindenki ítélheti, amilyenek valójában vagyunk, arról senki sem!
3. Csak kétféleképpen élheted az életed. Vagy azt hiszed, hogy a világon minden varázslat, vagy azt hogy semmi sem!
4. Majd ha kivágtad az utolsó fát, megmérgezted az utolsó folyót, kifogtad az utolsó halat, rádöbbensz, a pénz nem ehető!
5. Nem akkor leszünk magabiztosak, ha igazunkvan, hanem ha nem félünk a tévedéstől!
6. Minden apró szenvedés megerősíti az embert, és segít átvészelni a nagyobb szenvedéseket!
7. Nem az fontos hogy velünk mit tesznek, hanem hogy mit mit teszünk!
8. Bár minden ember az lenne aminek látszik; vagy ne látszana olyannak amilyen valójában nem!
9. Elvárni a világtól, hogy igazságos legyen veled, mert jó vagy, ugyan olyan, mintha azt várnád a bikától, hogy ne bántson, mert vegetáriánus vagy!
10. Amit az ember nem szerez meg, mindíg jobbnak látszik annál, mint amilye van! Ebben rejlik az emberi lét romantikája, és hülyesége!
Honnan: www.zsozirisz.hu (link)
Gyűjtötte: Secrape | |
|
|